Ako získať ideálnu váhu bez diéty?!

Každý z Vás môže dosiahnuť takú hmotnosť po akej túži. Stačí ak pre SEBA urobíte len dve veci. Budete jesť to správne jedlo a budete sa hýbať! Výsledok je zaručený!!!

Zabudnite na diéty, už len to slovo diéta v ľuďoch vzbudzuje hrôzu!
Všetko je to o pohybe a strave. Tá správna strava Vám dá dostatok energie na celodenné fungovanie bez toho aby ste boli nútení jesť v dvoj, troj hodinových intervaloch.
Naše telo nie je prispôsobené na neustále sa nacpávanie!
Nikoho z Vás určite nebaví chodiť s krabičkami jedla a k tomu dva šejkre zázračného nápoja aby ste náhodou nevynechali nejaké jedlo. Nie ste profesionální športovci aby ste mali čas sa celý deň zaoberať tým čo zjete.
Jedzte vtedy keď ste hladní.
Na to aby ste sa oslobodili od dnešného „ fitness ” trendu jesť každé dve hodiny, potrebujete jesť stravu bohatú na energiu a výživovú hodnotu.

Ako prvé spomeniem Vajce – super potravina v celej živočíšnej ríši. Začnite deň vajíčkom na akýkoľvek spôsob a čoskoro budete pociťovať pozítívne účinky. Pridajte k nemu pár plátkov opečenej slaniny ( tá chutí všetkým v ktorúkoľvek hodinu bez rozdielu veku a pohlavia:) ) , polovicu avokáda alebo syr a zeleninu so zálievkou podľa Vašej chuti, hlavne nech je v nej kvalitný olej. Nebudete musieť špekulovať čo budete jesť o dve hodinky.
Budete sýti na dlhú dobu bez toho aby Vám bolo ťažko, boli ste ospalí a malátni.
Už vidím ako vo vetách hľadáte slovo chlieb, pečivo, bageta , musli a pod. To sú presne tie potraviny, ktoré Vám v žalúdku vytvoria doslova kameň. Neveríte? Vyskúšajte!

Apropo raňajky. Stále omielané ako veľmi sú dôležité. Telo však funguje trošku inak. To čo zjete ráno sa na Vašom fungovaní hneď neodzrkadlí. Telu trvá určitý čas kým potravu spracuje a živiny zabuduje tam kam sú potrebné. Odporúčaným celozrnným produktom trvá hodiny kým ich telo spracuje a zabuduje.
Je však na Vás, či to telu uľahčíte alebo sťažíte. Áno, môžete sa nacpať ráno cereáliami, dať si vianočku s džemom k tomu sladučké kakavko budete sa cítiť úžasne …asi tak hodinku a pol maximálne dve. Po tomto čase Vaša hladina cukru v krvi klesne a príde štádium hladu, ospalosti a malátnosti. Čím viac budete stravou dráždiť pankreas jedením sacharidovej stravy …inak povedané cukrovej tým viac budete hladní! Sacharid je len krajšie slovo pre cukor. Tento spôsob stravovania je dôkazom prečo máme toľko ľudí s nadváhou. Neustále jedenie je len začarovaný kruh s vysokým predpokladom, že si poškodíte zdravie. Máte chuť na niečo sladké hneď ráno? , žiadny problém oslaďte si kávu alebo čaj, resp kakao. Tá malá čajová lyžička nenarobí v tele takú paseku ako miska vločiek s rôznymi prísadami.
Povedzme si na rovinu, kto by z nás jedol vločky …neosladené, nedochutené, nenamočené v niečom?! Možno tak jeden jedinec zo sta. Je veľký rozdiel vypiť v káve či čaji 5g cukru ako zjesť misku cereálií ( odporúčané množstvo 30g, kto by to však vážil, však. ) v ktorej do tela nacpete 50 až 70g cukru …pardón sacharidov 🙂 Aj ta káva znesie tých 50g cukru len či ju vypijete?! Pre telo by to malo ten istý efekt až na to nafúknuté brucho po cereáliách .

Aby sme sa posunuli ďalej v tom čo nám a nášmu organizmu prospieva.
Mäso ( hovädzie, bravčové, kačacie, kuracie, husacie, divina , zajace , králiky , ryby , morské plody, vnútornosti ), plné plnohodnotných aminokyselín a dôležitých látok na fungovanie organizmu. Nech nikto na mňa nejde s tým, že sme schopní prosperovať na rastlinnej potrave v dlhšom časovom úseku … zatiaľ som nespoznal jedinca, ktorý je na rastlinnej strave počas celého života.
Buďte nároční a vyberajte si mäso z kvalitných chovov, to je základ. Naše telo potrebuje určité množstvo bielkovín aby dokázalo budovať svalovú hmotu počas vývoja ako aj na jej udržanie po zbytok života. Zo živočíšnych zdrojov získate aj potrebné množstvo železa. Anémia veru nie je sranda.

Zelenina
Výraz väčšiny mužov si viem predstaviť, fuuuj čo som koza?! Verte mal som podobný názor. Dospel som však do štádia kedy si bez zeleniny ani neviem predstaviť deň. Taký melón je tiež zelenina a ten chutí aj deťom aj chlapom. Vlastne my chlapi sme ako deti :). Stačí zopár úprav a nájdete sa v nej. Dobrá zálievka či domáca majonéza dokážu divy so zeleninou. Aj taká sviečková na smotane je plná zeleniny! Počas sezóny sa snažte jesť čo najviac čerstvej zeleniny. A nezabudnite pridať kvalitný olej. Zabezpečí Vám chuť a lepšiu vstrebateľnosť vitamínov rozpustných v tukoch.
Tak isto ňou pokryjete väčšinu dennej dávky tak preferovanej vlákniny.

Ovocie
Doprajte si misku ovocia denne. Nikdy viac nebudete potrebovať vitamíny v tabletkách. Jahody, maliny, černice, čučoriedky, čerešne, višne, jablká, hrušky, broskyne, marhule, citróny, grepy, avokádo …všetko toto ovocie Vám zabezpečí dostatok vitamínov. Ako som už spomínal …miska denne. Každé ovocie obsahuje určité množstvo cukru. Preto opatrne. Chcete si užiť napríklad jahody? Pridajte si k nim 40% šľahačku a máte dokonalý dezert.

Tuky!
V dnešnej dobe slovo, ktorým strašia „ odborníci ” všetkých ľudí.
Jeden gram tuku obsahuje 9kcal avšak gram sacharidov (cukrov) obsahuje 4kcal. Už len tieto čísla Vám napovedia o koľko viac stravy s obsahom cukrov musíte zjesť aby ste sa cítili ako tak najedení (stále to budú pri sacharidoch len tie dve hodiny sýtosti.)
Strava obsahujúca tie správne zdravé tuky pre Vás urobí toľko práce až budete sami prekvapení. Z rastlín a rastlinných produktov sú to Avokádo, Kokos, Orechy ( odporúčajú sa makadamové ale naše vlašské v ničom nezaostávajú!), Slnečnicové semienka, Mandle, Tekvicové jadierka, Olivy, Olivový olej, Repkový olej, Kokosový olej
Zo živočíšnych tukov sú pre ľudské telo prospešné: Husacia a Kačacia masť, Bravčová masť, Rybí tuk, Maslo a prepustené maslo, Tučné syry, Kurací tuk, Vajcia, Smotana s vysokým obsahom tuku.

Ak si Váš jedálniček poskladáte z dobrých tukov, kvalitných bielkovín, veľkého množstva zeleniny, misky ovocia denne a za hrsť orechov k tomu Vaše telo bude prosperovať. Bude zdravé , nadbytočné kilogramy pôjdu preč , budete sa cítiť fit a plný energie. A čo je hlavné budete najedení nie hodiny ale dni bez toho aby ste pociťovali ťažobu v žalúdku.

2 až 3 jedlá denne Vás dokonale zasýtia bez toho aby ste pred spaním museli absolvovať niekoľko výpadov do špajze či chladničky.

Aby som to zhrnul , skúste si dať mesiac na to aby ste to aspoň skúsili. Miesto toho aby ste chodili všade autom, choďte denne niekam pešo …obyčajná chôdza dokáže divy. Nájdite si čas aby ste aspoň 2x týždenne po 30min absolvovali tréning so záťažou. Zmeňte jedálniček a uvidíte čo všetko sa bude diať …pozitívne!!!

Váš jedálniček môže vyzerať takto …

Ranná káva s malou lyžičkou cukru alebo pár kvapiek tekutej stévie na osladenie nového dňa, Vaše obľúbené mlieko do kávy. Ja si doprajem šľahačku. A tí čo to chcú dotiahnuť k dokonalosti si môžu pridať lyžičku kokosového oleja alebo trošku masla. Táto ranná káva Vás nakopne a zistíte, že Váš hlad príde až okolo obeda.

Pre tých, ktorí sú hneď z rána hladní ako vlci: 2 až 4 vajíčka, pár plátkov opečenej slaninky, kúsok syra alebo polovica avokáda, zeleninová salsa.

Na obed veľký šalát podľa chuti so zálievkou z kvalitného oleja alebo domácej majonézy. Ok, chlapi tak teda sviečková na smotane ale BEZ KNEDLÍ!!! Radšej si k tej sviečkovej dajte pár plátkov slaninky navyše. K tomu šalátu mäso alebo rybu podľa vlastného výberu. Pečené a grilované je super . Jasné raz za čas dobre padne aj rezeň. Ja si ho tiež doprajem. A dezert …čo tak misku jahôd so šľahačkou.

A na večeru ? No určite, že čipsy!!!! Pizza, ešte horšie!!! Čo tak hodiť do seba nejaký ten syr s čerstvou zeleninou. A áno , môže byť aj klobáska , najlepšie domáca, ale bez chleba , kto už by jedol zrno chlapi, však ?! Na zeleninu nadávate a zrno jedávate , stačilo! 🙂