fbpx

Máte nadváhu? Tu je návod ako nad ňou zvíťaziť.

 

Chcel by som sa s Vami podeliť o tréningový plán, ktorý Vám dá 100% výsledky a zlepší Vaše zdravie, zbavíte sa nadbytočnej hmotnosti a budete mať z toho dobrý pocit.

Jedná sa o veľmi účinnú metódu. Nepotrebujete nič špeciálne a nebude Vás to stáť ani cent!!! Chce to len aby ste si našli čas sami na seba.  Ako často to bude,  je len a len na Vás.  Potrebujete k tomu jednu vec a to povedať si po prečítaní týchto riadkov …Idem do toho hneď teraz. Áno dá sa s tým začať v tomto momente bez prípravy, bez trénera, bez podporných prostriedkov, proste bez čohokoľvek. Oukej, už Vás dlhšie nebudem naťahovať o akú metódu ide. Vlastne ono to nie je žiadna metóda len som Vás chcel zaujať.

                                               Je to obyčajná Chôdza!

Mnoho z Vás sa asi divne pozrelo, že zas jeden čo sa snaží vymyslieť teplú vodu. Mám  dôvod písať tieto riadky. V dnešnej uponáhľanej dobe sa tak veľmi ponáhľame, že už ani nechodíme. Všade kde sa pohneme sa vezieme. Auto, hromadná doprava, pohyblivé schody a pod. Jediná dlhšia chôdza nás sprevádza pri nakupovaní.

Preto ak chcete urobiť niečo pre svoje zdravie, zlepšiť kondičku a posilniť svaly začnite tým najľahším a to je chôdza. Váš tréningový plán bude tak jednoduchý a pritom tak účinný. Moje odporučenie smeruje všetkým. Avšak tou hlavnou skupinou sú ľudia, ktorí trpia nadváhou a nie je im jedno čo s nimi bude v budúcnosti. Zabudnite na beh, kráčajte. Vaše srdce, svaly jednoducho celé telo Vám bude vďačné za obyčajnú chôdzu, ktorá nám je geneticky daná.

Veľmi rýchlo uvidíte ako napredujete a ako výborne sa budete cítiť. Tu nehrozia žiadne výhovorky …vlastne hrozia – počasie! Nedajte sa vysmiať predsa nie ste z cukru. Takže ani počasie nie je výhovorka. Nemáme tu 365 upršaných dní. Tak isto prechádzka v mrazivom počasí je v pohode.

Ako som písal, dá sa začať v tomto momente. Uvediem Vám príklad a dúfam, že sa nedáte zahanbiť. Poznám 84r dámu, ktorá trpí parkinsonovou chorobou, prekonala dva infarkty a je taká bojovníčka, že bez výťahu zvládne vykráčať na 4 poschodie. Okrem toho, sa snaží každý deň ísť na prechádzku a malý nákup. Proste ona tie svoje noviny musí mať a ešte si aj pokecá s pani predavačkou. Pre ňu je to súčasťou života a tým sa to musí stať aj pre Vás. Chôdza je pre nás jedna z najprirodzenejších vecí. Tak nevidím dôvod prečo nekráčať. Stanovte si jednoduché ciele a verím, že ich veľmi ľahko splníte. Každý jeden krok, ktorý urobíte je ten správny krok pre Vás a Vašu budúcnosť. Nech Vás nenapadne kráčať cez cestu na červenú to by nebol ten správny krok.

V pár bodoch Vám načrtnem ako by mohol Váš zázračný tréning vyzerať . Ak nahovoríte kamarátov, rodinu , známych ešte si aj pokecáte. Veď už Vás určite bolia oči a prsty z neustáleho vypisovania na pc či mobile. Takto si precvičíte aj mimické svaly a môžete si dať na prechádzke lajk z oči do očí navzájom . Chlapi cesta na pivo a späť sa neráta. Dámy na Vás som nezabudol, flákanie sa po obchoďáku tiež nie.

Hoc dámy, keď Vás vidím s tými nákupnými taškami aby ste nakŕmili rodinu, tak sa blížite výkonom k šerpovi vynášajúcemu náklad a zásoby horolezcom na osemtisícovku.

Tu je návod ako na to:

  • Nájdite si čas na to, aby ste aspoň 3x do týždňa absolvovali polhodinovú chôdzu mimo Váš bežný časový rozvrh – práca, nakupovanie. Jednoducho sa choďte prejsť napríklad večer.
  • Raz týždenne si urobte aspoň hodinovú prechádzku po meste alebo do prírody.
  • Po mesiaci začnite polhodinovými prechádzkami každý deň
  • Využite aplikácie na Vašom mobile a nech Vám ráta kroky …tých 5000 krokov za deň sa dá v pohode zvládnuť. Časom zvládnete aj 10 000 krokov.
  • Po troch mesiacoch skúste kráčať raz týždenne dlhšiu trasu alebo obtiažnejší terén v prírode.
  • Nebojte sa kopcov, 10 minútová chôdza do mierneho kopca Vás posunie do úplne iného levelu trénovanosti.
  • Tempo akým by ste mali byť schopný kráčať je také, aby ste boli schopný viesť rozhovor s niekým, kto ide popri Vás. Čím budete trénovanejší, tým bude Vaše tempo vyššie.

Ak ste sa dopracovali až sem, ste na najlepšej ceste ako si udržiavať výborný zdravotný stav a skvelú kondíciu. Pobyt na čerstvom vzduchu Vám zaručene prospeje a domov sa budete vracať s dobrou náladou. V teplejších mesiacoch si určite pobyt v prírode môžete predĺžiť grilovačkou s rodinou a priateľmi.

Čím častejšie a čím viac budete kráčať tým budete spokojnejší. Vysedávanie doma nikomu neprospieva. Tie malé ciele, ktoré veľmi ľahko splníte Vás budú posúvať ďalej.  Je len na Vás ako rýchlo sa chcete zlepšovať. Ste sám sebe koučom.  Zabudnite na zaručené rady akože trénerov, ktorí nútia svojich klientov s nadváhou behať nekonečné kilometre na bežiacich pásoch a pod. Vidím to dennodenne vo fitnescentre. A výsledok? Ubolený znechutený človek, ktorý sa vzdá skôr ako začal a to len vďaka nesprávnemu prístupu. Ak nie ste trénovaní tak behom si len ublížite. Keď má niekto nadváhu, beh nie je spôsob ako sa dostať do formy. Chôdza je to pravé orechové pre všetkých. Vaše kĺby, kolená a celý pohybový aparát Vám bude vďačný.  Časom sa z kohokoľvek môže stať nadšenec behania, ale musí sa zachovať nejaká postupnosť a dopracovať sa postupne na úroveň, kedy bez problémov zvládnete beh. Každému z klientov odporúčam, aby kráčal kedy sa len dá. Fakt to nestojí ani cent. Môžete mi veriť, budete prekvapení ako rýchlo budete napredovať. Uvedomíte si, že nečakáte v rade na výťah ale bez problémov vykráčate na piate či desiate poschodie aj s nákupom v rukách. Chlapi teraz myslím Vás!

Nie je na tom nič ťažké a zložité aby ste si sami pomohli. Určite je príjemnejšie kráčať pre radosť tú polhodinku denne ako kráčať a fučať tých pár metrov z auta do ordinácie k lekárovi pre lieky.

Ďalším faktorom, ktorým môžete svoje napredovanie urýchliť je strava. V nižšie uvedených odkazoch nájdete návod ako na to.

                                                      Ako získať ideálnu váhu bez diéty

                                                        Cesta k nekonečnému zdraviu

Všetkým Vám držím palce, ktorí sa rozhodnete po malých krokoch napredovať aby ste do budúcna boli zdraví a zbavili sa nadváhy, ktorá Vás určite otravuje na každom doterajšom kroku.